maandag 15 mei 2017

moederdag en moedergevoel

Moederdag- het blijft een rare dag.

Er waren jaren dat mijn hart huilde als er die bewuste zondag in de kerk voor alle moeders gebeden werd en alle vrouwen die geen moeder waren, vergeten werden....

Er waren jaren waarin ik moederdag zie als dag om alle vrouwen die een bijzondere plaats in je leven hebben een warm hart toe te dragen.

En de afgelopen 2 jaren telde ik ineens mee als moeder, omdat de pleegjes bij ons wonen.
Gefeliciteerd met moederdag.....Hoe voelt het nou om moeder te zijn? Vorig jaar kon ik er geen antwoord op geven.

En nu een jaar later kan ik het nog niet. Moederdag....een dag waarbij ik mij des te meer besef; ik houd van deze kinderen, ik zou alles voor ze doen, maar ik ben hun moeder niet. Eigenlijk heb ik geen idee wat het is om je een moeder te voelen. Ze komen niet uit mijn buik, ze hebben niet mijn genen.
Dat kan zo zijn voordelen hebben natuurlijk ;)

Ze hebben een moeder, hún moeder. Die altijd hun moeder zal zijn!
Ik zal slechts in liefde voor ze zorgen <3

Zij……
heeft je gedragen
ze heeft je gebaard
ze heeft je bekeken, geknuffeld
en ze heeft je in haar hart bewaard.
Ze heeft je gezoend
En je wangen zijn nat geworden van haar tranen.

Ik……..
hoop je te mogen opvoeden,
je het leven te laten zien en je dingen te leren.
Hopelijk krijg ik veel tijd om je….
te bekijken en te knuffelen.
Als ik je zoen 
worden je wangen misschien nat van mijn tranen.

TWEE VROUWEN…. 
De één hoopt dat je een plekje in de wereld vind,
de ander hoopt je dat plekje te kunnen bieden.
De één kon niet langer voor je zorgen,
de ander ziet een “rooskleurige” toekomst voor je.
Bij de één ben je gegroeid in haar buik,
bij de ander ben je gegroeid in haar hart

TWEE VROUWEN, JOUW LEVEN….


1 opmerking: